עולמות התוכן של השיווק הדיגיטלי מציעים מגוון כלים אפקטיביים לטובת מיתוג, חשיפה, קשרי לקוחות, קידום מוצרים, בניית מוניטין, מכירות ועוד. אחת הטכניקות החדשניות בתחום היא סקרים אינטראקטיביים. סקרים אשר מצד אחד פועלים כמעין "משחק" שמעודד את הגולשים להשתתף בו ובכך תופסים את תשומת ליבו של הגולש, משימה שהופכת לקשה מיום ליום, ומצד שני מספקים מידע שלא יסולא בפז.
הסקרים שמשולבים במדיה החברתית ובעיקר בפייסבוק מורכבים לרוב מכמה שאלות בנושא מסוים שנראות לכאורה כשעשוע אך מהוות בעצם כלי שיווקי מתקדם. הם יכולים לעסוק בנושאים שגרתיים שעל סדר היום הציבורי, להיות מנוסחים כשאלוני "בחן את עצמך", לשלב השוואת מוצרים ורשימת הרעיונות נמשכת.
סקרים במדיה חברתית נהנים מכמה וכמה יתרונות כמו (לא רשימה סגורה):
- מידת מעורבות גבוהה מצד הגולשים (Engagement).
- הגדלה משמעותית של זמן השהיה באתר ועמודי המדיה החברתית.
- איסוף מידע עדכני לגבי קהלי יעד.
- יצירת דיאלוג עם הגולשים ובניית תחושה של השפעה ואוזן קשבת.
- הומור אינטליגנטי שמתחבר עם הנעה לפעולה.
- פידבקים בזמן אמת.
- איתור קהלי יעד חדשים.
- אפשרות לשילוב תמריצים כמו קופונים, הנחות, מבצעים וכדומה לצורך קידום מוצרים ושירותים.
- אפקטיביים במיוחד מבחינת שיתוף ובעלי פוטנציאל ויראלי גבוה.
- הגדלת רשימת תפוצה למייל.
- ועוד…
סקרי מדיה חברתית מנוסחים היטב יכולים להיות משולבים בתהליך השגת לידים מכירתיים. בכך הם הופכים לא רק לתוכן איכותי אלא גם לתוכן אפקטיבי. תוכן שניתן לגזור ממנו מידע רב לגבי הגולשים שנמנים על קהלי היעד המפולחים ביותר. ה-Data שניתן להפיק מתוך סקרים במדיה חברתית הוא אוצר במלוא מובן המילה.
Web-innovation נהנית מידע וניסיון רב בתחום סקרי אינטרנט, עובדה שמעצימה את היכולות והפוטנציאל ההצלחה בהשגת המטרות.