בשנת 2016 עלתה המגמה בעולם הדיגיטלי בשימוש בשיווק משפיענים (מובילי דעה). שיווק זה מבוסס על שתי שיטות עיקריות:
האחת, איתור אנשים פרטיים ברשתות החברתיות (פייסבוק בעיקר) של פרופילים עם תכונות של משפיען ,דהיינו, כמות עוקבים פעילים גדולה, יכולת מוכחת של השפעה וכן הלאה. כיום ישנם כלים אוטומטיים שיכולים לאתר פרופילים מתאימים לפי קטגוריות שונות, דבר שמפשט את הליך האיתור שהוא קריטי להצלחת המהלך השיווקי.
השנייה, שיווק בעזרת בלוגריסטים, לפי תחומי הכתיבה שלהם ושיתוף פעולה עמם וקבלת גישה דרכם לקהל העוקבים שלהם.
שיווק משפיענים הוא זול ופשוט יחסית לשיטות שיווק דיגיטלי אחרות ובעל אפקטיביות רבה כי הוא מבוסס על שיווק מפה לאוזן של המלצות ע"י אנשים שמקשיבים להם והכי חשוב, מקבלים את המלצותיהם.
Web-innovation מנהלת עבור הלקוחות שלה את הליך האיתור של המשפיען או הבלוגריסט המתאים ומנהלת עבורו את כל המהלך השיווקי מולו.