שיווק באמצעות תוכן הוא במידה רבה "הילד החדש בשכונה" של השיווק הדיגיטלי. הרעיון שעומד מאחורי הפלטפורמה המצוינת הזו הוא פרסום מאמרי תוכן שיווקי באתרי אינטרנט פופולאריים. כלומר, במקום להשקיע תקציבי פרסום בבאנרים או פרסומות (שסובלים מ"אדישות" או "ספקנות" מצד הגולשים), שיווק באמצעות תוכן מעביר מסר שיווקי "בין השורות", תרתי משמע. לשיטה מספר יתרונות מרכזיים. ראשית, גם עסקים קטנים ובינוניים יכולים באמצעות שיווק על ידי תוכן לפרסם כתבות באתרי אינטרנט מובילים עם מיליוני גולשים ביום. כתבות התוכן הללו מייצרות תעבורת גלישה איכותית. כמו כן, החברה המפרסמת ממתגת את עצמה כמומחית ואוטוריטה בתחום ובכך משדרגת ומשפרת את שמה והמוניטין שמאחוריה.
שיווק באמצעות תוכן חייב להתבצע במקצועיות ובמיומנות. זאת, תוך יצירת מעטפת הכוללת ניתוח מעמיק של קהלי יעד רלבנטיים, ניסוח מדויק של כותרות מניעות לפעולה, השקעה בכתיבה שיווקית אפקטיבית וכו'. לאורך כל הדרך יש לעקוב אחר התנהלות הקמפיין ויחסי ההמרה שהוא מניב לעסק. למשל, כמה גולשים נחשפו לכתבה, כמה קראו אותה, כמה המשיכו להתעניין בעסק לאחר מכן וכמה הפכו ללקוחות בפועל.
אחת הדרכים המתקדמות לשיווק הינה שימוש בפלטרפורמות שונות היוצרות תוכן אינטראקטיבי. וידאו, צ'טים, הצגת "סיפורים" והתוכן האינטראקטיבי ביותר הינו סקרים מסוגים שונים אך לא רק.
סקרי מדיה חברתית
אחת הטכניקות החדשניות בתחום היא סקרים אינטראקטיביים. סקרים אשר מצד אחד פועלים כמעין "משחק" שמעודד את הגולשים להשתתף בו ובכך תופסים את תשומת ליבו של הגולש, משימה שהופכת לקשה מיום ליום, ומצד שני מספקים מידע שלא יסולא בפז. הסקרים שמשולבים במדיה החברתית ובעיקר בפייסבוק מורכבים לרוב מכמה שאלות בנושא מסוים שנראות לכאורה כשעשוע אך מהוות בעצם כלי שיווקי מתקדם. הם יכולים לעסוק בנושאים שגרתיים שעל סדר היום הציבורי, להיות מנוסחים כשאלוני "בחן את עצמך", לשלב השוואת מוצרים ורשימת הרעיונות נמשכת.