פרסום ממומן היא אחת הפלטפורמות האפקטיביות והמרכזית ביותר של השיווק הדיגיטלי. מדובר לרוב על פרסום שמבוסס על חשיפה בפני קהלי יעד ממוקדים ותשלום בגין כל הקלקה (PPC – Pay per Click). אולם, חשוב לדעת שלפרסום הממומן פנים רבות ומודלים שונים של תשלום. רשת האינטרנט מציעה מגוון רחב של יעדים לפרסום ממומן לרבות גוגל, פייסבוק, לינקדאין, אינסטגרם, ווייז, יוטיוב ועוד. הצלחה בפרסום ממומן טמונה במקצועיות והיכרות מעמיקה עם היתרונות והחסרונות הרלבנטיים לכל פלטפורמה. במקביל דרושה רמה גבוהה מאד של יכולת לנתח קהלי יעד ולהתאימם למטרות מוגדרות. במקרים רבים פרסום ממומן משלב כמה פלטפורמות במקביל.
יתרונותיו המרכזיים של הפרסום הממומן באים לידי ביטוי בכך שניתן לעקוב סטטיסטית אחר התקדמות הקמפיין, לקבל תוצאות מהירות (אפילו ימים ספורים לאחר העלייה לאוויר), לשלוט בתקציב הלקוח, ליהנות מחשיפה ממוקדת, להגביר ולהפחית את מנת הפרסום ועוד.