אז לאן השיווק הדיגיטלי הולך בשנת 2020? אם יש תחום שקשה לחזות בו כיוונים , מגמות, זה יהיה בוודאי תחום כמו השיווק הדיגיטלי שעובר שינויים רבים מאד על בסיס כמעט יומי. תעשיית השיווק בדיגיטל מנסה להבין ולנתח על סמך אבולוציה של פלטפורמות שיווק, מחקרים שונים ובעיקר מתוך ניסיון ב"שטח".
סוכנות דיגיטל חייבת לסגל לעצמה את שיטות העבודה העדכניות ביותר. מי שלא לומד ומתעדכן נשאר הרחק מאחור. ואחד השיעורים זה לעשות סוג של סקירה לאן הולך התחום בשנה הקרובה.
אנחנו מזהים 5 מגמות ברורות, אז בואו נתחיל…
מובייל (mobile)
כבר שנים שהשוק הולך לכיוון הזה ועושה מהפכה של ממש. העובדות מדברות בעד עצמן, מעל 50% מהגולשים נכנסים לאתרים, פייסבוק וכל פלטפורמה אחרת דרך הסמארטפון ולא המחשב השולחני. גוגל הכריזה על מהפכת ה-Moblie-first שאומרת שהנכסים הדיגיטליים שלכם חייבים קודם כל להיות מותאמים למובייל, אפילו יותר ממסך של מחשב שולחני. גם דירוג האתרים השתנה בהתאם לכך.
התאמת השיווק לפלטפרומה הניידת מצריכה הבנה באופן השימוש של הגולשים בה וכן היכרות עם כל האפשרויות החדשות שניתנות לניצול עקב כך. העובדה שהגולשים מחזיקים ביד באופן קבוע את המכשיר מאפשרת למשווק בדיגיטל למצוא את הגולש בהזדמנויות שונות ורבות במשך היממה. זה הוליד מושג חדש של פרסום על בסיס micro moments, אותם רגעים מוגדרים שעוזרים לשיווק הדיגיטלי "לתפוס" את הגולשים ברגעים שונים ולתאים את המסר,ואופן ההגשה שלו לאותו רגע. כל זה כמובן מגביר מאד את האפקטיביות של השיווק.
פרסונליזציה וביג-דטה
כבר שנתיים-שלוש אנחנו שומעים על המגמה הזו ולא במקרה. כל תעשיית הפרסום הבינה שנגמרו הימים שאפשר לפרסם לכולם את אותו המסר באותה פלטפורמה באותו הזמן. ההיכרות העמוקה שיש לפלטפורמות כמו גוגל, פייסבוק, לינקדאין, ופלטפורמות שיווק תוכן כמו אווטבריין וטאבולה והידע והניסיון שחברות רוכשות עם מערכות משוכללות שיודעות לטייב את המידע , כל זה מאפשר לשיווק הדיגיטלי להיות פרסונלי ולהתאים את המסר, המקום, הזמן והפלטפרומה לגולש היחיד. מושג חדש נוצר והוא: Account Based Marketing, כאשר לכל אחד מאיתנו יש חשבון בכל פלטפרומה ניתן להגיש לגולש מסר שהוא רלוונטי אליו וכל זה בזמן, במקום ובפלטפורמה הנכונה. כך הסיכוי שהוא יגיב למודעה עולה בצורה משמעותית. המגמה הזו מצריכה מהשיווק הדיגיטלי, יצירתיות רבה, הבנה עמוקה של התהליך וידע כיצד להגיע לתוצאה.
ויזואליזציה ווידאו
גם במקרה הזה, המגמה הזו ממשיכה להתעצם. שיווק דיגיטלי שלא יתאים עצמו לעולם ויזואלי ולעולם הוידאו ימצא את עצמו בבעיה. גולשים כבר פחות ופחות מתייחסים למילה הכתובה. הפלטפורמות, פייסבוק לדוגמא, מתאימה את עצמה למגמה זו ותוכן וידאו וויזואלי מצליח להגיע ליותר אנשים ולזכות ליותר מעורבות (אינגייג'מנט). הצעירים (דור ה-Z) עוברים לפלטפורמות מבוססות תמונה ווידאו כמו סנאפצ'ט ואינסטגרם. הם מדברים ומעבירים מסרים בצורה ויזואלית ללא מילים. המגמה הולכת לכיוון של סרטוני וידאו קצרים, שמופיעים בפייסבוק, אינסטגרם, ופלטפורמות שונות אחרות. פלטפורמות כמו פייסבוק ואינסטגרם גם ידאגו להכניס פרסומות לפני, בתוך ובסוף הסרטונים בדומה למה שקורה כבר זמן רב ביו-טיוב.
קשר ישיר וחי עם המותג/עסק
בשנה האחרונה היינו עדים לתחילתה של מגמה שתתעצם בשנה הבאה. והיא, פרסום שגורם ללקוחות הקיימים או הפוטנציאליים לפנות למותג/עסק ישירות ובאופן מיידי. הפנייה של מודעה למסנג'ר בפייסבוק, ועכשיו גם ווצ-אפ תיכנס לתמונה, עונה על הצורך ההולך וגובר של הגולשים להיות בקשר מיידי עם העסק/מותג ובזמינות גבוהה מאד. גם השידורים החיים שניתן להעלות בפייסבוק הם חלק ממגמה זו. תעשייה שלמה מתפתחת לצד מגמה זו והיא תעשיית הבוטים. רובוטים וירטואליים שיענו לגולשים בזמן אמת 24/7 ,יכתבו תשובות לשאלות הגולשים, ירשמו אנשים ויקחו הזמנות. הכל מבלי שיהיה נציג מכירות אנושי מצידו השני של הצ'אט.
תוכן אינטראקטיבי
מגמה שמתעצמת היא הפיכתו של התוכן לאינטראקטיבי עבור הגולש. סקרים, שאלונים, משחק,כל אלה נכנסו לארסנל האפשרויות של המשווק הדיגיטלי. מדוע זה עובד? כי הגולשים מאד אוהבים להיות אקטיביים ולא רק לקרוא או לראות סרטון בצורה פאסיבית. הפלטפורמות השונות שקמו בתחום מעלות את אחוז המעורבות (אינגייג'מנט) של הגולשים עם המסר בצורה משמעותית ביותר, דבר הגורם לזכירות גבוהה של המותג ע"י הגולש ואחר כך גם אחוזי המרה גבוהים יותר של התעניינות ורכישות. מה שמגביר את החזר ההשקעה (ROI) של המהלך השיווקי.
מאת אילן הבר – מייסד ומנכ"ל Web-Innovation סוכנות דיגיטל לשיווק באינטרנט.
© 2020 כל הזכויות שמורות ל-Web-Innovation – Digital Agency Ltd